Beste,
Release v1.20.0 van Open Inwoner is zojuist gepubliceerd op GitHub. Deze release is het resultaat van sprint 25, welke op 16 augustus is afgesloten. Inmiddels is deze release doorgevoerd naar de verschillende (SaaS) acceptatieomgevingen van de gemeenten, de installatie op PodiumD zal i.s.m. Dimpact worden ingepland.
Een aantal hoofdpunten van deze release, met verwijzing naar de bijbehorende Taiga issue:
- De detail pagina voor de aanvragen werkt nu volledig met meerdere ZGW backends (#2484). Het zoeken op zaak identificatie maakt eveneens gebruikt van meerdere backends (#2486)
- Het is nu mogelijk om een ZGW Catalogus en alle bijbehorene relaties (zaaktypes, zaakresultaten, enz.) te exporteren en importeren via de beheerpagina (#2629).
- Berichten kunnen op site niveau worden ge(de)activeerd, en gebruikers kunnen vervolgens zelf een opt-out configureren indien een bepaald berichttype op site niveau actief is (#2300)
- Via de beheerpagina kunnen gebruikers de mogelijkheid krijgen om een voorkeursmedium te selecteren voor berichten (digitaal, of digitaal & post). Deze voorkeur wordt vervolgens gesynchroniseerd met de klanten API (#2528).
- Aanvragen kunnen nu worden gefilterd op status (#2631). Houd er hierbij wel rekening mee dat de styling nog wat rudimentair is. Tijdens deze sprint is de keuze gemaakt om eerst de functionaliteit op orde te krijgen, en vervolgens in de huidige sprint de design te verbeteren. Mocht daar behoefte aan zien, dan zullen we die design verbeteringen opnemen in een patch release.
Voor de overige wijzigingen en verdere details verwijzen we jullie naar de release notes op GitHub.
Sprint 26 is inmiddels van start gegaan, en loopt tot 13 september. De geplande taken en voortgang zijn terug te vinden via https://taiga.maykinmedia.nl/project/open-inwoner/taskboard/sprint-26.
Eventuele bevindingen naar aanleiding van deze release zien we graag terug als issue via Taiga: https://taiga.maykinmedia.nl/project/open-inwoner/issues
Met vriendelijke groet,
Sidney Richards