Beste,

Bij deze is de Open Inwoner release v1.17 afgerond en doorgevoerd naar de gemeentelijke acceptatieomgevingen naar aanleiding van sprint 22.

Een overzicht van alle wijzigingen:  https://github.com/maykinmedia/open-inwoner/releases/tag/v1.17.1

Een selectie van onderwerpen die we in deze release hebben meegenomen:

  1. NLDS componenten voor de koppen en paragrafen
  2. Het automatisch (via envvars) kunnen configureren van het CMS, client/server certificaten bij een OIP installatie
  3. Inrichten van https://docs.openinwoner.nl
  4. Automatisch genereren van de configuratie documentatie, te vinden via https://docs.openinwoner.nl/en/latest/configuration/index.html
  5. Mailsjablonen voor gemeentemedewerkers omzetten naar de 'nieuwe stijl'

Daarnaast is in de beheeromgeving onder 'Overige/Diverse' de onderdelen 'Periodieke taken' en 'Taken' bijgekomen. Hiermee is het mogelijk als beheerder om het dagelijks inladen van de ZTC direct (via een knop) of op een ander moment automatisch uit te laten voeren. Dit zorgt ervoor dat beheerders nu en straks met PodiumD inzicht krijgen in en controle hebben over achterliggend uitgevoerde taken.

We zijn van plan om na deze eerste stap dit voor alle soorten taken mogelijk te maken dus we horen graag jullie feedback hierover. En om verwarring te voorkomen, we hebben het hier niet over 'Mijn Taken' wat inwoners al zien op hun OIP homepage na het inloggen met DigiD.


Eventuele bevindingen naar aanleiding van deze release zien we graag terug als issue via Taiga: https://taiga.maykinmedia.nl/project/open-inwoner/issues

Deze week zijn we van start met sprint 23, de onderwerpen en voortgang kunnen jullie na de start hier terugvinden: https://taiga.maykinmedia.nl/project/open-inwoner/taskboard/sprint-23 . Deze sprint loopt tot 21 juni waarna we de volgende OIP versie doorvoeren naar acceptatie.

met vriendelijke groet,

Alex

Een inititatief van Maykin